Kurser och priser

Kurser HT 2020

Måndagar

MediYoga 8.30-9.30
Mjuk yoga 10.00-11.00
Nivå 1-2 17.45-19.15
Yinyoga 19.35-20.50

Tisdagar

Mjuk yoga 8.30-9.30
Mjuk yoga 10.00-11.00 (prel start v. 43)
Nivå 2-3 17.30-19.00
Nivå 2 19.20-20.50

Onsdagar

Nivå 1-2 17.45-19.15
Yinyoga 19.35-20.50

Torsdagar

Yinyoga 10.00-11.00
Yinyoga 15.45-17.00
Yin & Yang 17.30-18.45

Priser (fysisk plats/digital plats)

MediYoga 8 ggr, 800 kr/400 kr
Mjuk yoga 8 ggr, 1050 kr/550 kr
Yinyoga dagtid 8 ggr, 1050 kr/550 kr
Yinyoga em/kväll 8 ggr, 1400 kr/800 kr
Yin & Yang 8 ggr, 1400 kr/800 kr
Nivå 1-3 Terminskurs 17 ggr, 2700 kr/1400 kr

Drop-in på kurs i mån av plats:
60 min, 150 kr/85 kr
75 min 195 kr/110 kr
90 min 215 kr/125 kr

Missat yogatillfälle kan tas igen i mån av plats i annan passande grupp, under förutsättning att bokad plats avbokas senast 24 timmar innan. Gäller endast under pågående kurs.

Kursbeskrivningar

MediYoga

Terapeutisk, djupverkande yogaform som är utvecklad i Sverige. Fysiska positioner och övningar, som även kan utföras på stol, kombineras med olika andnings-och koncentrationstekniker. MediYoga är lugnt, mjukt och passar alla, oavsett ålder och medicinskt tillstånd. Särskilt bra mot stress och oro och stärkande och läkande vid rehabilitering. MediYoga används idag på över 200 vårdinrättningar i Sverige. Läs gärna mer om yogaformen och den forskning som bedrivs på www.mediyoga.se.

Yinyoga

Mjuk, lugn och meditativ yoga som stimulerar kroppens djupt liggande delar (bindväv, senor, skelett, ligament) och löser upp fysiska och emotionella spänningar på djupet. Positionerna utförs med avslappnade muskler, sittande eller liggande, och hålls under flera minuter. Passar alla och är ett mycket bra komplement till dynamisk yoga eller annan fysisk träning (löpning, styrketräning mm). Mycket effektivt för stela kroppar och mot stress.

Nivå 1-3

En blandning av hatha/vinyasayoga, ibland med inslag av lugnare yogaformer som yin/restorative. Lite högre tempo och lite mer fysiskt utmanande för varje nivå. Klasserna anpassas efter deltagarna i gruppen och svårigheten ökas gradvis. Passar främst dig med lite vana från dynamisk yoga eller annan fysisk träning som vill börja träna yoga.

Mjuk yoga

Enkla och mjuka yogarörelser, i kombination med medveten andning, som mjukar upp, balanserar och stärker både kropp och sinne. Lugnt tempo. Passar de allra flesta oavsett förkunskaper.

Yin & Yang

En blandning av yinyoga och mjuk hatha/vinyasayoga (yang). Passar både dig som är nybörjare och vill komma igång med dynamisk yoga och dig med lite vana som vill yoga i lugnt tempo.

Vinyasayoga

Dynamisk, flödande yoga där andning och rörelser synkroniseras. Rörelserna ökar cirkulation och värme i kroppen, stärker dig både fysiskt och mentalt, ökar smidighet och flexibilitet, förbättrar koordination och ger ökat lugn. Tema, tempo och intensitet varierar.

Hathayoga

Kallas ofta klassisk yoga men är egentligen ett samlingsnamn för all fysisk yoga. Yogan utförs i visst flöde men ofta genom att positionerna hålls lite längre för att träna styrka och uthållighet. Andningen är alltid den röda tråden.